
Veelgestelde vragen
Wij doen ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daarom hebben wij hier de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Heeft u een andere vraag of wilt u aanvullende informatie? Neem gerust contact met ons op. Stuur een e-mail naar info@sunnatravel.nl, vul het contactformulier in of bel ons op 020-8890321.
Wat betekent een reserveringsaanvraag?
Onze website geeft geen actuele beschikbaarheid weer en uw reservering is op aanvraag. Dit betekent dat wij uw reservering plaatsen bij onze leveranciers. Indien zij de reservering bevestigen, wordt uw aanvraag omgezet in een definitieve reservering. Is een segment niet beschikbaar, dan bieden wij u een alternatief aan. Mocht u besluiten om geen gebruik te maken van het alternatief, dan is het mogelijk om kosteloos van de reservering af te zien.
Wanneer moet ik mijn reis (aan) betalen?
Als de reservering akkoord is, ontvangt u de boekingsbevestiging/factuur. Het bedrag van de aanbetaling dient u binnen 7 dagen na de definitieve bevestiging van uw reservering aan Sunna Travel over te maken. Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor de datum van vertrek in het bezit te zijn van Sunna Travel. In geval van een reservering die binnen 6 weken voor vertrekdatum wordt gemaakt dient de totale reissom in één keer te worden voldaan. U krijgt geen betaalbevestiging van ons, alleen wanneer u niet op tijd betaald heeft dan sturen wij u een betalingsherinnering.
Is de gepubliceerde prijs van een rondreis/fly-drive de daadwerkelijke prijs?
Doorgaans is de prijs op onze website de prijs die u per persoon per reis betaalt. Bij onze fly-drive reizen kan de prijs verschillen met de prijs die op de website wordt weergegeven. Dit heeft te maken met de beschikbaarheid bij de luchtvaartmaatschappij en de huurauto bij Sunny Cars, dit is afhankelijk van de actuele beschikbaarheid. Als de prijs afwijkt, informeren wij u hier altijd vooraf over.
Hoe kan ik de prijs opvragen van een specifieke accommodatie?
Veel accommodaties hanteren tegenwoordig dynamische prijzen die afhangen van vraag en aanbod en het moment van boeken. Wij informeren u graag over de actuele prijs. Als u klikt op de gele button “Informatie & offerte” dan kunt u contact met ons opnemen en wij zullen zo spoedig mogelijk een prijsopgave doen.
Is een reis op maat mogelijk?
Het is zeker mogelijk om een reis volledig naar wens samen te stellen. Ook kunt u een standaard reis zoals gepubliceerd op onze website aanpassen. Aan de hand van uw wensen zoals reisduur, aantal locaties, reisgezelschap en activiteiten, stellen wij graag een reis op maat samen inclusief vluchten, autohuur en accommodaties. Wij kennen onze bestemmingen persoonlijk en geven u graag een persoonlijk advies aan de hand van uw ideeën.
Wanneer ontvang ik mijn reispapieren?
Uw reisbescheiden worden uiterlijk 14 dagen voor vertrek toegezonden indien de volledige reissom is voldaan. Ook zijn de reisbescheiden terug te vinden in onze reisapp, deze kunt u altijd raadplegen en hiervoor is er geen internet nodig. Wij versturen de reisbescheiden alleen digitaal om de hoeveelheid papier en CO2-uitstoot te verminderen. Uiteraard bent u altijd vrij om de reisbescheiden zelf uit te printen.
Onze website geeft geen actuele beschikbaarheid weer en uw reservering is op aanvraag. Dit betekent dat wij uw reservering plaatsen bij onze leveranciers. Indien zij de reservering bevestigen, wordt uw aanvraag omgezet in een definitieve reservering. Is een segment niet beschikbaar, dan bieden wij u een alternatief aan. Mocht u besluiten om geen gebruik te maken van het alternatief, dan is het mogelijk om kosteloos van de reservering af te zien.
Wanneer moet ik mijn reis (aan) betalen?
Als de reservering akkoord is, ontvangt u de boekingsbevestiging/factuur. Het bedrag van de aanbetaling dient u binnen 7 dagen na de definitieve bevestiging van uw reservering aan Sunna Travel over te maken. Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor de datum van vertrek in het bezit te zijn van Sunna Travel. In geval van een reservering die binnen 6 weken voor vertrekdatum wordt gemaakt dient de totale reissom in één keer te worden voldaan. U krijgt geen betaalbevestiging van ons, alleen wanneer u niet op tijd betaald heeft dan sturen wij u een betalingsherinnering.
Is de gepubliceerde prijs van een rondreis/fly-drive de daadwerkelijke prijs?
Doorgaans is de prijs op onze website de prijs die u per persoon per reis betaalt. Bij onze fly-drive reizen kan de prijs verschillen met de prijs die op de website wordt weergegeven. Dit heeft te maken met de beschikbaarheid bij de luchtvaartmaatschappij en de huurauto bij Sunny Cars, dit is afhankelijk van de actuele beschikbaarheid. Als de prijs afwijkt, informeren wij u hier altijd vooraf over.
Hoe kan ik de prijs opvragen van een specifieke accommodatie?
Veel accommodaties hanteren tegenwoordig dynamische prijzen die afhangen van vraag en aanbod en het moment van boeken. Wij informeren u graag over de actuele prijs. Als u klikt op de gele button “Informatie & offerte” dan kunt u contact met ons opnemen en wij zullen zo spoedig mogelijk een prijsopgave doen.
Is een reis op maat mogelijk?
Het is zeker mogelijk om een reis volledig naar wens samen te stellen. Ook kunt u een standaard reis zoals gepubliceerd op onze website aanpassen. Aan de hand van uw wensen zoals reisduur, aantal locaties, reisgezelschap en activiteiten, stellen wij graag een reis op maat samen inclusief vluchten, autohuur en accommodaties. Wij kennen onze bestemmingen persoonlijk en geven u graag een persoonlijk advies aan de hand van uw ideeën.
Wanneer ontvang ik mijn reispapieren?
Uw reisbescheiden worden uiterlijk 14 dagen voor vertrek toegezonden indien de volledige reissom is voldaan. Ook zijn de reisbescheiden terug te vinden in onze reisapp, deze kunt u altijd raadplegen en hiervoor is er geen internet nodig. Wij versturen de reisbescheiden alleen digitaal om de hoeveelheid papier en CO2-uitstoot te verminderen. Uiteraard bent u altijd vrij om de reisbescheiden zelf uit te printen.
Kan ik verzekeringen afsluiten bij Sunna Travel?
Om onbezorgd van uw reis te kunnen genieten, wordt het afsluiten van een goede reis- en annuleringsverzekering sterk aanbevolen. Sunna Travel werkt samen met Ik kies zelf van a.s.r. voor het afsluiten van een kortlopende annulerings- en/of reisverzekering. De annuleringsverzekering dient binnen 7 dagen na boeking te worden afgesloten. Het afsluiten van een reisverzekering kan tot kort voor vertrek. Voor meer informatie over dekkingen, premies en voorwaarden kunt u contact met ons opnemen of lees meer op onze website.
Is Sunna Travel aangesloten bij de SGR?
Ja, Sunna Travel is aangesloten bij SGR. U kunt dit controleren via www.sgr.nl en ons deelnemer nummer is: 3711. Met het boeken van een vakantie bij Sunna Travel wilt u natuurlijk dat uw betaling in goede handen is. De SGR staat garant en dit houdt in dat u het vooruitbetaalde bedrag van de reis terugbetaald krijgt mocht Sunna Travel door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet na kunnen komen. SGR geeft garantie op overeenkomsten voor vervoer, reis en verblijf die u heeft afgesloten bij Sunna Travel. De consumentenbijdrage is € 5,- per persoon per boeking. Dit bedrag wordt door Sunna Travel bij de reiziger in rekening gebracht en afgedragen aan de SGR.
Is Sunna Travel een betrouwbare reisorganisatie?
Sunna Travel is ook aangesloten bij de VvKR, de Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties. Deze vereniging bundelt de krachten van gespecialiseerde reisspecialisten die gericht zijn op kleinschalig toerisme en voor een persoonlijke benadering staan. Alle leden hebben een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor reisorganisaties en deze dekt schade aan personen en/of zaken en de daaruit voortvloeiende gevolgschade mocht er onverhoopt tijdens de reis iets gebeuren. Zo weet u zeker dat u met een gerust gevoel een reis kunt boeken bij Sunna Travel en alle aangesloten leden bij de VvKR.
Om onbezorgd van uw reis te kunnen genieten, wordt het afsluiten van een goede reis- en annuleringsverzekering sterk aanbevolen. Sunna Travel werkt samen met Ik kies zelf van a.s.r. voor het afsluiten van een kortlopende annulerings- en/of reisverzekering. De annuleringsverzekering dient binnen 7 dagen na boeking te worden afgesloten. Het afsluiten van een reisverzekering kan tot kort voor vertrek. Voor meer informatie over dekkingen, premies en voorwaarden kunt u contact met ons opnemen of lees meer op onze website.
Is Sunna Travel aangesloten bij de SGR?
Ja, Sunna Travel is aangesloten bij SGR. U kunt dit controleren via www.sgr.nl en ons deelnemer nummer is: 3711. Met het boeken van een vakantie bij Sunna Travel wilt u natuurlijk dat uw betaling in goede handen is. De SGR staat garant en dit houdt in dat u het vooruitbetaalde bedrag van de reis terugbetaald krijgt mocht Sunna Travel door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet na kunnen komen. SGR geeft garantie op overeenkomsten voor vervoer, reis en verblijf die u heeft afgesloten bij Sunna Travel. De consumentenbijdrage is € 5,- per persoon per boeking. Dit bedrag wordt door Sunna Travel bij de reiziger in rekening gebracht en afgedragen aan de SGR.
Is Sunna Travel een betrouwbare reisorganisatie?
Sunna Travel is ook aangesloten bij de VvKR, de Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties. Deze vereniging bundelt de krachten van gespecialiseerde reisspecialisten die gericht zijn op kleinschalig toerisme en voor een persoonlijke benadering staan. Alle leden hebben een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor reisorganisaties en deze dekt schade aan personen en/of zaken en de daaruit voortvloeiende gevolgschade mocht er onverhoopt tijdens de reis iets gebeuren. Zo weet u zeker dat u met een gerust gevoel een reis kunt boeken bij Sunna Travel en alle aangesloten leden bij de VvKR.
Wanneer en hoe kan ik inloggen in de reisapp van Sunna Travel?
Zodra u een boekingsbevestiging van uw reis heeft ontvangen, wordt de volgende dag een uitnodiging gestuurd om de Sunna Travel app te downloaden. Onze app biedt u nog meer plezier, beleving, inspiratie en gemak voor en tijdens uw reis! U logt eenvoudig in met behulp van uw boekingsnummer en e-mailadres en u kunt direct al voorbereiden en genieten van uw vakantie!
Op uw smartphone of tablet heeft u toegang tot al uw reisgegevens en waardevolle (lokale) informatie die uw vakantie nog aangenamer maakt. Ook uw medereizigers kunnen inloggen op hun eigen smartphone of tablet met het emailadres dat gekoppeld is aan de boeking en het boekingsnummer.
Bij elke accommodatie staan 2 overnachtingen met ontbijt, kloppen de dagen wel?
In de reisapp wordt bij verzorging ‘2 x logies en ontbijt’ weergegeven en dit staat voor het aantal personen en niet het aantal nachten. Dus voor twee personen is het ontbijt inbegrepen. Als u met meerdere reizigers bent zal dit aantal worden weergegeven bij verzorging. Onder de foto van de accommodatie wordt de datum van inchecken en uitchecken weergegeven.
Hoe kan ik navigeren met de reisapp?
Wij raden u aan de Sunna Travel app te gebruiken om naar de accommodatie te navigeren. In de tijdlijn van uw reis klikt u de betreffende accommodatie aan en via de knop navigeren in de kaart kunt u de route starten. De navigatie werkt ook offline, zodat u dit zonder internetverbinding kunt gebruiken.
Zodra u een boekingsbevestiging van uw reis heeft ontvangen, wordt de volgende dag een uitnodiging gestuurd om de Sunna Travel app te downloaden. Onze app biedt u nog meer plezier, beleving, inspiratie en gemak voor en tijdens uw reis! U logt eenvoudig in met behulp van uw boekingsnummer en e-mailadres en u kunt direct al voorbereiden en genieten van uw vakantie!
Op uw smartphone of tablet heeft u toegang tot al uw reisgegevens en waardevolle (lokale) informatie die uw vakantie nog aangenamer maakt. Ook uw medereizigers kunnen inloggen op hun eigen smartphone of tablet met het emailadres dat gekoppeld is aan de boeking en het boekingsnummer.
Bij elke accommodatie staan 2 overnachtingen met ontbijt, kloppen de dagen wel?
In de reisapp wordt bij verzorging ‘2 x logies en ontbijt’ weergegeven en dit staat voor het aantal personen en niet het aantal nachten. Dus voor twee personen is het ontbijt inbegrepen. Als u met meerdere reizigers bent zal dit aantal worden weergegeven bij verzorging. Onder de foto van de accommodatie wordt de datum van inchecken en uitchecken weergegeven.
Hoe kan ik navigeren met de reisapp?
Wij raden u aan de Sunna Travel app te gebruiken om naar de accommodatie te navigeren. In de tijdlijn van uw reis klikt u de betreffende accommodatie aan en via de knop navigeren in de kaart kunt u de route starten. De navigatie werkt ook offline, zodat u dit zonder internetverbinding kunt gebruiken.
Welke reisdocumenten heb ik nodig?
Voor uw vakantie naar Italië en/of Oostenrijk is een Europese identiteitskaart voldoende en natuurlijk is een paspoort ook goed. Elke reiziger, dus ook kinderen, hebben een eigen reisdocument nodig. U bent zelf verantwoordelijk dat u de juiste geldige reisdocumenten meeneemt op reis.
Moet ik mijn Identiteitsbewijs tonen bij inchecken?
In de accommodaties is het gebruikelijk dat u bij het inchecken een geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart) moet laten zien. Accommodaties zijn wettelijk verplicht om hun gasten te identificeren en te registreren. Soms gaat men hierbij over tot het maken van een kopie, ze mogen het document zelf niet innemen. U kunt voor vertrek kopieën maken van uw identiteitsbewijs en uw BSN doorstrepen.
Wat zijn de in- en uitchecktijden?
In onze reisbescheiden vermelden wij bij iedere accommodatie de tijden voor in- en uitchecken. Het is belangrijk dat u zich aan de aangegeven tijden houdt, buiten deze tijden kan het voorkomen dat er niemand aanwezig is om u te kunnen ontvangen. Sommige accommodaties vragen u een bericht per sms/whatsapp te sturen om uw geschatte aankomsttijd door te geven, dit is belangrijk voor de accommodatie om te zorgen dat er iemand aanwezig is.
Wat heb ik nodig om een auto te kunnen huren?
Voor het huren van een auto heeft u een geldig rijbewijs, een geldig paspoort of identiteitskaart en een geldige creditcard inclusief pincode op naam van de hoofdbestuurder nodig. Zowel op onze boekingsbevestiging, in onze reisbescheiden en op de voucher van de autohuur wordt dit weergegeven, zodat wij er alles aan doen om het ophalen van de huurauto zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Wat betaal ik ter plaatse?
Bij de accommodaties dient u toeristenbelasting te betalen. Welk bedrag per persoon per nacht en of de toeristenbelasting van toepassing is wordt door de betreffende gemeente bepaalt. Houd er ook rekening mee dat sommige accommodaties u kunnen vragen om uw toeristenbelasting contant te betalen. Andere kosten die u mogelijk ter plaatse dient te betalen kunnen zijn: parkeren bij sommige accommodaties, huisdieren (indien geboekt), babybedjes (indien geboekt), borg en eindschoonmaak (bij verblijf in een appartement).
Voor uw vakantie naar Italië en/of Oostenrijk is een Europese identiteitskaart voldoende en natuurlijk is een paspoort ook goed. Elke reiziger, dus ook kinderen, hebben een eigen reisdocument nodig. U bent zelf verantwoordelijk dat u de juiste geldige reisdocumenten meeneemt op reis.
Moet ik mijn Identiteitsbewijs tonen bij inchecken?
In de accommodaties is het gebruikelijk dat u bij het inchecken een geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart) moet laten zien. Accommodaties zijn wettelijk verplicht om hun gasten te identificeren en te registreren. Soms gaat men hierbij over tot het maken van een kopie, ze mogen het document zelf niet innemen. U kunt voor vertrek kopieën maken van uw identiteitsbewijs en uw BSN doorstrepen.
Wat zijn de in- en uitchecktijden?
In onze reisbescheiden vermelden wij bij iedere accommodatie de tijden voor in- en uitchecken. Het is belangrijk dat u zich aan de aangegeven tijden houdt, buiten deze tijden kan het voorkomen dat er niemand aanwezig is om u te kunnen ontvangen. Sommige accommodaties vragen u een bericht per sms/whatsapp te sturen om uw geschatte aankomsttijd door te geven, dit is belangrijk voor de accommodatie om te zorgen dat er iemand aanwezig is.
Wat heb ik nodig om een auto te kunnen huren?
Voor het huren van een auto heeft u een geldig rijbewijs, een geldig paspoort of identiteitskaart en een geldige creditcard inclusief pincode op naam van de hoofdbestuurder nodig. Zowel op onze boekingsbevestiging, in onze reisbescheiden en op de voucher van de autohuur wordt dit weergegeven, zodat wij er alles aan doen om het ophalen van de huurauto zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Wat betaal ik ter plaatse?
Bij de accommodaties dient u toeristenbelasting te betalen. Welk bedrag per persoon per nacht en of de toeristenbelasting van toepassing is wordt door de betreffende gemeente bepaalt. Houd er ook rekening mee dat sommige accommodaties u kunnen vragen om uw toeristenbelasting contant te betalen. Andere kosten die u mogelijk ter plaatse dient te betalen kunnen zijn: parkeren bij sommige accommodaties, huisdieren (indien geboekt), babybedjes (indien geboekt), borg en eindschoonmaak (bij verblijf in een appartement).
Waarom ontvang ik een enquête?
Na afloop van uw reis ontvangt de hoofdboeker per email een enquête. Wij stellen het op prijs als u uw bevindingen over de reis met ons wilt delen. Dit kan helpen om ons aanbod en service zo optimaal mogelijk te houden en het kan toekomstige reizigers helpen met het maken van hun vakantiekeuze. Ook heeft u de mogelijkheid onze dienstverlening te beoordelen in onze reisapp.
Na afloop van uw reis ontvangt de hoofdboeker per email een enquête. Wij stellen het op prijs als u uw bevindingen over de reis met ons wilt delen. Dit kan helpen om ons aanbod en service zo optimaal mogelijk te houden en het kan toekomstige reizigers helpen met het maken van hun vakantiekeuze. Ook heeft u de mogelijkheid onze dienstverlening te beoordelen in onze reisapp.
Met een elektrische auto naar Italië of Oostenrijk, kan dat?
Het is zeker mogelijk om met een elektrische auto op vakantie te gaan naar Italië en/of Oostenrijk. Wel vereist het een goede planning voor laadpunten en de juiste/meerdere laadpassen. De kosten per kWh kunnen variëren en zijn vaak hoger dan in Nederland. Houd er rekening mee als u in de bergen rijdt dat de auto flink meer verbruikt bij het omhoog rijden. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar de ANWB: lees meer over rijden met elektrische auto naar Italië en naar Oostenrijk.
Mijn vraag staat er niet tussen, hoe kan ik jullie bereiken?
Van maandag t/m vrijdag zijn wij van 09:30 uur tot 17:00 uur telefonisch te bereiken op telefoonnummer 020 - 8890321. Buiten deze tijden kunt u altijd een e-mail sturen naar info@sunnatravel.nl of een bericht inspreken. Wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Het is zeker mogelijk om met een elektrische auto op vakantie te gaan naar Italië en/of Oostenrijk. Wel vereist het een goede planning voor laadpunten en de juiste/meerdere laadpassen. De kosten per kWh kunnen variëren en zijn vaak hoger dan in Nederland. Houd er rekening mee als u in de bergen rijdt dat de auto flink meer verbruikt bij het omhoog rijden. Voor meer informatie verwijzen wij u door naar de ANWB: lees meer over rijden met elektrische auto naar Italië en naar Oostenrijk.
Mijn vraag staat er niet tussen, hoe kan ik jullie bereiken?
Van maandag t/m vrijdag zijn wij van 09:30 uur tot 17:00 uur telefonisch te bereiken op telefoonnummer 020 - 8890321. Buiten deze tijden kunt u altijd een e-mail sturen naar info@sunnatravel.nl of een bericht inspreken. Wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.




